Abonnementen op uw adres

Ik ben op zoek naar:

Postcode   Huisnummer
 

Nummerbehoud

De gouden regel bij het overstappen is altijd: uw nummer wordt overgenomen. Moet u uw abonnement toch zelf opzeggen? Zeg nooit uw contract op voordat u bent overgestapt! Let met overstappen goed op wanneer u een vast telefoonnummer heeft dat u wilt behouden. Er zijn een aantal scenario´s mogelijk.

  • U hebt een vast telefoonnummer en u heeft dit abonnement nog niet opgezegd.

    Dit is de beste situatie; een abonnement opzeggen voordat u een nieuw abonnement heeft afgesloten is nooit wenselijk. Uw nieuwe provider kan in dit geval uw nummer overnemen van uw huidige provider, ook wel porteren genoemd. Hiermee wordt gelijk ook uw abonnement opgezegd zodat u niet met dubbele kosten zit. Let u hierbij goed op de eerst mogelijke opzegdatum van uw huidige abonnement; u moet contractvrij zijn.

  • U hebt een vast telefoonnummer en u heeft dit abonnement al opgezegd.

    Dit is niet onoverkomelijk: providers zijn tegenwoordig verplicht een opgezegd telefoonnummer nog een aantal maanden vrij te laten. Uw nieuwe provider kan dus hoogstwaarschijnlijk uw nummer nog overnemen van uw oude provider met ongeveer vier weken. Hebt u opgezegd per een datum die zeer dichtbij ligt, is het verstandig dit met ons te overleggen. Het is verstandig om zelf nog door te geven aan uw oude provider dat uw nummer geporteerd gaat worden door uw nieuwe provider.

  • U hebt een vast telefoonnummer van een provider die niet opgezegd kan worden door uw nieuwe provider en u heeft deze nog niet opgezegd.

    Voorbeelden hiervan zijn Pretium en SlimBellen van KPN. Uw telefoonnummer kan wel geporteerd worden naar uw nieuwe provider, maar uw abonnement blijft gewoon lopen. U moet dit zelf opzeggen nadat u schriftelijk bevestiging van uw nieuwe provider hebt gekregen. Zo weet u zeker dat uw nummer overgenomen gaat worden en kunt u uw oude provider zelf opzeggen.

  • U hebt een vast telefoonnummer van een provider die niet opgezegd kan worden door uw nieuwe provider en u heeft dit abonnement al opgezegd.

    Voorbeelden hiervan zijn Pretium en SlimBellen van KPN. Wij zullen er voor zorgen dat uw nieuwe provider gaat proberen uw telefoonnummer te porteren van uw oude provider. Dit kan in dit geval nooit gegarandeerd worden; uw oude provider kan uw telefoonnummer immers al vergeven hebben.

  • U hebt ISDN, dus meerdere telefoonnummers.

    Neemt u bij uw nieuwe provider internet en telefonie, kunt u maar één telefoonnummer (het ISDN hoofdtelefoonnummer) behouden. Bij KPN en XS4ALL kunt u tegen bijbetaling een tweede nummer meenemen, bij andere providers kan dit niet. Zodra uw hoofdtelefoonnummer is geporteerd, wordt uw oude ISDN abonnement voor u opgezegd door uw nieuwe provider.

Doe onze postcodecheck en bekijk uw mogelijkheden!