Abonnementen op uw adres

Ik ben op zoek naar:

Postcode   Huisnummer
 

Veelgestelde vragen over de beschikbaarheid adsl en kabel internet

1. Is ADSL overal in Nederland beschikbaar en hoe kan ik dat controleren?
2. Mijn buurman kan wél ADSL aanvragen en ik niet, hoe kan dat?
3. Volgens KPN kan ik nog géén ADSL krijgen en volgens jullie wel, hoe kan dit?
4. Ik kan ADSL krijgen onder voorbehoud van een lengtetest, wat houdt dit precies in?

 

 

1. Is ADSL overal in Nederland beschikbaar en hoe kan ik dat controleren?

ADSL is zo goed als overal in heel Nederland te verkrijgen, echter er zijn plekken waar het nog niet verkrijgbaar is. Dit is veelal te wijten aan de (te) grote afstand tot aan de telefooncentrale.

Om te controleren of u ADSL kunt bestellen dient u eerst de postcode check uit te voeren bovenaan deze pagina. Er wordt dan automatisch gecontroleerd welke providers ADSL op uw adres kunnen leveren. Als ADSL inderdaad bij u mogelijk is, kunt u direct via deze website een abonnement afsluiten.

terug naar boven

 

 

 

2. Mijn buurman kan wél ADSL aanvragen en ik niet, hoe kan dat?

ADSL kan bijvoorbeeld maar tot een bepaalde afstand van de wijkcentrale worden geleverd, omdat het internetsignaal anders te zwak wordt. Zo kan het zijn dat uw buurman nog net binnen het dekkingsgebied valt en u er net buiten.
Ook kan het gebeuren dat een stad of dorp is aangesloten op meerdere wijkcentrales. Het komt zelfs voor dat de ene helft van een straat op centrale A zit, terwijl de andere helft van de straat op centrale B is aangesloten.
Het is ook mogelijk dat delen van een wijk op glasvezel zijn aangesloten, over glasvezel is het ADSL signaal helaas niet te leveren.

Helaas kunnen wij in deze situaties niets voor u doen, de netwerkleveranciers en de Internet Service Providers bepalen het beleid over het aanbieden van ADSL en kunnen daar in de meeste gevallen niet van afwijken.

terug naar boven

 

 

 

3. Volgens KPN kan ik nog géén ADSL krijgen en volgens jullie wel, hoe kan dit?

Veel mensen denken dat KPN de enige netwerkleverancier is die ADSL aan kan bieden via haar netwerk. Naast KPN zijn er echter nog enkele andere netwerkleveranciers die hun eigen netwerk in Nederland hebben liggen (o.a. bbned en Versatel). KPN kijkt alleen of haar eigen netwerk in een bepaalde regio beschikbaar is en kijkt hierbij niet naar de andere netwerkleveranciers. Het kan dus zo zijn dat KPN geen ADSL kan leveren in uw regio maar één van de andere netwerkleveranciers wel.

Onze postcode check kijkt bij alle netwerkleveranciers of u ADSL kunt krijgen, dus als onze postcode check een positief resultaat geeft is de kans erg groot dat u wél ADSL kunt krijgen.

terug naar boven

 

 

 

4. Ik kan ADSL krijgen onder voorbehoud van een lengtetest, wat houdt dit precies in?

Indien er eerst een lengtetest gedaan moet worden betekend dit dat u op de rand van het dekkingsgebied woont. Als dit het geval is wordt er door de netwerkleverancier een test uitgevoerd (de lengtetest) om te kijken of ADSL op uw adres geleverd kan worden. Voor deze test wordt 1 week uitgetrokken. Indien de test positief is wordt uw aanvraag verder op de normale manier afgehandeld. Als de test negatief uitvalt, krijgt u hier bericht over van de netwerkleverancier of van de Internet Service Provider en wordt uw aanvraag afgewezen.

Bij een lengtetest wordt er door de netwerkleverancier een testsignaal over uw telefoonlijn verzonden, u merkt hier verder niets van omdat deze test op afstand wordt gedaan. De lengtetest wordt automatisch door de netwerkleverancier uitgevoerd zodra u uw ADSL-abonnement heeft aangevraagd. Het is helaas niet mogelijk een losse lengtetest uit te laten voeren en pas daarna uw ADSL-abonnement te bestellen.

terug naar boven

Veelgestelde vragen over ADSL en ADSLwinkel.nl

Terug naar klantenservice