Abonnementen op uw adres

Ik ben op zoek naar:

Postcode   Huisnummer
 

Vragen over het aanvragen van een ADSL of kabel abonnement

1. Ik heb al een inbel Internetabonnement, kan ik dat behouden of om laten zetten?
2. Ik heb al een abonnement bij één van de providers, kan ik dat behouden of om laten zetten?
3. Ik heb nu een e-mailadres bij een andere provider, kan ik deze behouden?
4. Ik heb al een modem, kan ik dat blijven gebruiken?
5. Ik maak gebruik van een carrier select service zoals Tele2 of OneTel, is dit een probleem?
6. Er wordt gevraagd of ik een analoge lijn heb of een ISDN2 lijn, wat is dat?
7. Ik wil mijn ISDN lijn om laten zetten in een analoge lijn of vice versa, kan dat?
8. Ik heb nu ISDN2, is het verstandig om terug te gaan naar analoog?

 

 

1. Ik heb al een inbel Internetabonnement, kan ik dat behouden of om laten zetten?

Als u al een abonnement heeft bij de provider van het ADSL-abonnement dat u wilt, kunt u dit aangeven in het bestelproces. U kunt dan uw bestaande gebruikersnaam en wachtwoord opgeven als u ze wilt behouden. Als u een ADSL-abonnement bij een andere provider neemt is het helaas niet mogelijk uw bestaande e-mailadres mee te nemen naar deze provider. Wilt u dit toch, dan zult u uw bestaande abonnement aan moeten houden naast uw nieuwe ADSL-verbinding.

Indien u een eigen domeinnaam (bijvoorbeeld www.uwnaam.nl) heeft waarop u ook uw e-mail ontvangt staat dit geheel los van uw ADSL-verbinding, u kunt in dat geval gewoon uw huidige e-mailadres behouden.

Als u wilt overstappen Kabel of ADSL naar een andere ADSL provider moet u de volgende stappen ondernemen:

  • Controleer uw opzegtermijn en afloopdatum van uw huidige Internetabonnement en volg de procedure
  • U voert de postcode controle uit op onze site om te kijken welke abonnementen beschikbaar zijn op uw adres
  • U klikt op de 'overstap service' bij het door u gekozen abonnement
  • U bestelt uw nieuwe abonnement via de 'bestel' knop en volgt de instructies zoals vermeld

terug naar boven

 

 

 

2. Ik heb al een abonnement bij één van de providers, kan ik dat behouden of om laten zetten?

Natuurlijk. Om zonder signaalverlies over te stappen zijn er een paar spelregels waar u zich aan dient te houden. De overstapregels kunnen per provider verschillen. Via de knop 'ik wil overstappen' in het aanbiedingenoverzicht kunt u meer informatie opvragen over de procedure. Er zijn een aantal regels die bij alle providers unaniem gelden:

  • U bent zelf verantwoordelijk voor de financiële (contractuele) verplichtingen met uw huidige provider.
  • Het is niet mogelijk om over te stappen naar dezelfde provider zonder signaal verlies.

Loopt uw contract nog een poosje door, maar wilt u in de toekomst wel graag overstappen? Meldt u hier gratis aan voor onze unieke reminder service . Via deze service herinneren wij u tijdig wanneer uw ADSL- of Kabelcontract afloopt. Zie de vraag hierboven voor meer informatie over de stappen die u moet ondernemen om over te kunnen stappen.

terug naar boven

 

 

 

3. Ik heb nu een e-mailadres bij een andere provider, kan ik deze behouden?

In de meeste gevallen kunt u gewoon blijven mailen met uw oude provider. Indien u bij uw oude provider een betaald account heeft moet u afwegen of u dit wilt behouden (extra kosten), u krijgt immers bij uw ADSL-account ook nieuwe e-mail.

terug naar boven

 

 

 

4. Ik heb al een modem, kan ik dat blijven gebruiken?

Om gebruik te kunnen maken van uw ADSL-verbinding dient u te beschikken over een goedgekeurd ADSL modem. De meeste modems die (standaard) in een computer zitten zijn modems die inbellen via een analoge of ISDN telefoonlijn. Deze modems zijn helaas niet geschikt voor ADSL, omdat ze gebruikmaken van een andere techniek. In de meeste gevallen dient u dus een nieuw modem aan te schaffen, deze modems worden bij alle abonnementen ook door de provider geleverd.

Als u zélf voor een modem wilt zorgen dat niét standaard wordt geleverd door één van de providers, dient u er rekening mee te houden dat u hier géén support op zult krijgen.

terug naar boven

 

 

 

5. Ik maak gebruik van een carrier select service zoals Tele2 of OneTel, is dit een probleem?

Als u een telefoonlijn van KPN-telecom heeft, maar gebruik maakt van een carrier select service zoals Tele2 of OneTel, is dit geen probleem. U kunt deze carrier select services gewoon blijven gebruiken en tegelijkertijd gebruik maken van een ADSL-verbinding.

terug naar boven

 

 

 

6. Er wordt gevraagd of ik een analoge lijn heb of een ISDN2 lijn, wat is dat?

Om de noodzakelijke aanpassingen te doen dient de Internet Service Provider te weten of u beschikt over een analoge telefoonlijn of over een ISDN2 lijn. De meeste mensen hebben een analoge telefoonlijn, dat is een gewone telefoonlijn van KPN Telecom met 1 telefoonnummer. Het komt ook voor dat men een ISDN2 lijn heeft, in dat geval heeft u 4 telefoonnummers die u op uw lijn kunt gebruiken. Aan een ISDN2 lijn zit meestal een Quatrovox, Webvox of Duovox telefooncentrale gekoppeld.

Indien u meer dan 4 nummers heeft of over een uitgebreide telefooncentrale beschikt heeft u waarschijnlijk een zwaardere ISDN lijn. In dat geval is ADSL via uw huidige lijn helaas niet mogelijk.
Weet u niet wat voor type telefoonlijn u heeft, dan kunt u dit navragen bij de KPN Klantenservice: 0900-0244 (€ 0,10 per minuut).

terug naar boven

 

 

 

7. Ik wil mijn ISDN lijn om laten zetten in een analoge lijn of vice versa, kan dat?

Als u uw telefoonlijn om wilt laten zetten van ISDN naar analoog, of vice versa, dient u dit te doen voordat u een ADSL abonnement aanvraagt. Als u dit zou doen nadat u een ADSL abonnement heeft besteld zal uw aanvraag verkeerd lopen.

terug naar boven

 

 

 

8. Ik heb nu ISDN2, is het verstandig om terug te gaan naar analoog?

Indien u ISDN2 alleen heeft om tijdens het internetten bereikbaar te zijn dan is bij ADSL ISDN2 overbodig. Met een analoge lijn kunt u tijdens het internetten gewoon bellen of gebeld worden. Indien u wilt migreren van ISDN2 naar analoog dan moet u eerst KPN bellen (0900-8085) met het verzoek de huidige lijn om te zetten, en pas daarna ADSL bestellen.

Let op: u kunt pas ADSL aanvragen als uw huidige lijn analoog is.

terug naar boven

Veelgestelde vragen over ADSL en ADSLwinkel.nl

Terug naar klantenservice